Meddelande

Registrering av nya medlemmar är för tillfället avstängt. Ta kontakt via länken längst ner på sidan om du vill registrera dig!

Registration of new members is disabled for the time being. Please use the contact link at the bottom of the page if you wish to register for an account!

#1 2009-11-19 14:34:00

Egon
Medlem

Tankar när jag lyssnade på Minnesota konserten

För några dagar sedan lysnade jag på SVT's dokumentär från Minnesota konserten.

En äldre herre med namnet Ted Noreen (84 år vid tiden) berättade om sin farfars invandring till Minnesota under perioden 1850 till 1880. Han talade fortfarande bra svenska.

Sedan var det märkliga att jag en timme efter på nättet så att en herr Ted Noreen i Lindstrom, Minnesota hade dött i januari 2009 98 år gammal.

Detta satte några tankar i mitt huvude. När jag var barn, berättade mina föräldrar om några släktingar vi hade i Kalifornien, men genom åren har spåren försvunnit.

Så var det, att jag trodde det skulle vara intressant, om bland AoH användare finns vissa som har eller har haft relationer med "Little Sweden", som de kallar staden Lindström i Minnesota.

#2 2009-11-19 22:29:08

Anna
Medlem

Re: Tankar när jag lyssnade på Minnesota konserten

Hej Egon!

Jag har inga släktingar som flyttat till USA, men jag undrar bara var man kan få tag på dokumentären från Minnesota-konserten? Har inte sett den och den vore riktigt intressant att se.

#3 2009-11-19 23:11:44

Polly
Medlem

Håller med Anna!!

"Säg det med ett leende, och med en glimt i ögonvrån!"

#4 2009-11-21 10:22:56

Egon
Medlem

Jag har skickat mail till er båda.

#5 2010-01-15 23:10:04

Bellami76
Medlem

Hej Egon!
Jag har inte heller sett Minnesota-konserten. Skulle vara jättekul att få göra det smile

#6 2010-01-17 13:34:28

Egon
Medlem

Jag har skickat mail till dig

Sidfot